Frida & Seth

1 dag kvar nu... (plus lilla julafton)

Publicerad 2008-12-23 14:54:00 i Frida berättar...,

Just nu badar Seth efter att ha sovit i några timmar (läs nästan fyra)! Jag hoppas att han samlat krafter nu att vara med på uppesittarkvällen!

Vi har annars förberett maten till i afton hela dagen. Det blir dopp i gryta med julskinka, kall räkpaj och lite småplock. Seth får prinskorv och potatis, och jag vill verkligen se att han äter det, för idag har det inte varit någon bra mat-dag för honom... Tur att han gillar att dricka så vi har fått i han saft, nyponsoppa och youghurt. Man får vara glad för det lilla såna här gånger!

Nu laddar vi alla för en trevlig julafton imorgon! Allt är klart sånär som på att paketen till julklappsleken ska slås in. Vi samlas hos min syster Carro hela familjen och det ska bli så mysigt! Vi börjar med att lägga upp maten på fat, grannen kommer och agerar tomte och när killarna har lagt sig får vi förhoppningsvis en stund för att racea mot klockan och jaga vad som nu ligger i paketen i julklappsleken!

Peppar, peppar, att Seth orkar vara med..!



                   
                     Det mest själklara på julbordet - julmusten - och skinkan också, 
                       fick stå på kylning ute på altanen innan vi satte oss till bords!

                   
                               Årets julkortsskörd - en del i julbordsdukningen!

                   
         Här stampar Seth av glädje efter att papperet åkt av julklappen från farfars...

                   
                                       ..."Oooouooh, nånting att skotta med"!

Det var mycket gott att äta, paket fick vi alla och Seth var på gott humör, men allt springande fick honom att börja rossla lite extra i halsen, så nu har vi gett honom lite kortison för att hjälpa andningen för honom.

Seth var jättetrött vid sjutiden, och gick själv mot grinden vi satt upp längst ner i trappen, och pekade uppåt för att visa att nu var det läggdags. Men nyfikenheten fick honom att stiga upp igen ett par vändor innan gästerna for hem! Men då fick vi ju chansen att pytsa i honom mer vätska oxå! Bra där!

Nu ska det läsas och sovas innan julafton imorgon!

Kommentarer

Postat av: Anna from Work

Publicerad 2008-12-23 18:01:15

nej, min mejl har inte gatt sonder.. har jag missat att svara pa ett mejl? Sorry!

Jag ska skarpa mig kompis.

Krya pa Seth!

Postat av: Jos

Publicerad 2008-12-23 21:00:54

Fick inte med oss morfars =( men filmen var klart sevärd och pizzan på dallas höll sin höga kvalite!! Så god att det inte rymdes nå popcorn i min mage. Ska ta och dricka lite julmust och se tv. See you tomorrow!

Postat av: Sara

Publicerad 2008-12-24 02:03:08

Tack så jättemycket, ja jag tänkte först inte lägga ut nån bild, men sammtidigt why not :)



Det är så kul att hitta nått som jag kan göra och jag verkligen känner att jag brinner för.



Ha nu en underbar julafton!

Massa kramar på er alla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela