Frida & Seth

What to do..?

Publicerad 2008-08-21 16:00:01 i Frida W,

Det kan verkligen vara svårt att fördriva en hel timme! Andra dagar önskar man att man bara hade en timme ledigt så man kunde får gjort det där som väntar..!

Idag fick jag lämna Seth på dagis själv ett tag, så han ska lära sig att vi åker iväg och han får vara där själv med barnen och fröknarna. Samtidigt som jag vinkade hej då sprang Seth iväg åt ett annat håll! Inte för att jag hade trott att det skulle vara något problem heller..!

Så jag åkte och tankade. Sen körde jag till Ica och köpte mjölk och sallad. Förbi biblioteket (som var stängt). Jaha, nu då? Tjugo minuter hade gått. På väg tillbaka till bilen mötte jag Stina, en annan mamma som skolar in sin Magda på samma dagis, och vi slog följe till "Fem rum" för att kika på möbler/inredning. En kvart till gick. Sen hade vi inte så mycket för oss annat än att köra runt, runt i Kåge och prata lite om dagistider, jobb och om deras familjs husdjur - en stor gris! Grisen är nio år och bor med dem inne i huset! Lät coolt!

Femtio minuter fick Seth vara ensam på dagis, och det hade så klart gått jättebra! De hade ätit apelsin och slog sen på stereon och Seth dansade lite hållandes i elementet!

Hungrig och trött var han när vi åkte hemåt, så lunch och en två-timmars sovning gjorde susen för honom!

Nu har vi fikat med Seths farmor (hon har Traderat nu igen och kom hit med lite kläder), ätit banan och busat med soffkuddarna! Patrick steker korven till korvstroganoffen nu, så snart får vi äta middag också! Bra dag.

Kommentarer

Postat av: Elusen

Publicerad 2008-08-21 17:50:21

Hanna hade fått en muskelskada och ska röra sig efter smärttröskeln så det hade gått bra ändå. Kunde ha varit mycket värre. Hästar är farliga djur

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-08-21 19:54:33

Hej! Jag är så sjukligt trött så jag måste nog gå och lägga mig snart...

Fast jag ringer nog dig först och ser vad du sysslar med. Svarar du?

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-08-21 21:27:27

Jag känner mig höggravid nu. Min svärmor sa idag att jag inte ens var så här stor veckan innan jag fick Emil! Men å andra sidan blev jag inte så stor..



Postat av: Jottan

Publicerad 2008-08-21 21:37:52

Angående att slå slag i saken...



Jag vet inte riktigt. Jag tror att vi skulle behöva någon runt omkring som tog tag i saken och styrde upp det där.

Men någon frivillig känner vi inte till och kommer aldrig att lära känna heller tror jag.



Det är ju inte så att vi inte vill gifta oss, men tyvärr bara så att vi bara går år efter år och ingen av oss tar tag i saken.



Vem vet.. jag kanske måste vänta 7 år till!

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-08-22 12:06:10

Hej! Jag har nätt och jämt tagit mitt upp idag. Är fortfarande utan BH.. så fredagsseg är jag =)

Fast jag tänkte beta av lite saker på listan och då vet jag att jag kommer bli mycket piggare!

Gjorde pannkaka till lurre idag. Hörrö! Vill Josse W med kanske på matfesten? Ska jag ringa na?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela