Frida & Seth

Vintern rasat ut...

Publicerad 2008-04-16 18:08:10 i Frida W,

Det är härligt att solen skiner hela dagen, men man ser ju för tusan all smuts på fönstrena och allt damm i hörnen! Dags för en storstädning! Suck...

Om en timme åker jag på körövning i Kåge. Vi tränar just nu på vårsångerna som vi ska framföra på Valborgsmässoafton! Det kommer att bli så fint!

Förra veckan var jag tllbaka efter en lång paus i körandet. Jag kände mig inte speciellt hemma, och har lite svårt att hänga med ibland i notbladen. Jag kan inte läsa noter, men har hajjat att man kan lista ut när man ska upp eller ner i sången, men det är lite som ett skämt att jag står där bland de andra! Tur att jag har starka röster runtom mig, som jag bara kan "hänga på"! Åttondelar, fjärdedelstakter, fiss, diss, ass och blass..! Med lite extra övning kan jag nog ändå ro detta iland! Kom och lyssna i Kåge, och hör för er själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela