Frida & Seth

Jag måste börja skriva packlistor..!

Publicerad 2008-04-29 10:10:11 i Frida W,

Jag har börjat packa. Seth ska ha mat, blöjor, ombyte, leksaker, kex och tvättlappar i skötväskan. Tilde ska ha koppel, hundben och bajspåsar. Pappa ska få igen karkaokemaskinen. Josse ska äntligen få tillbaka sin tunika. Själv tar jag bara med mig min börs.

Vi har tänkt hinna ut på en kortare promenad, jag å Tilde, innan hon lämnas själv då jag å Seth far till kyrkan. Det verkar bli en kortare och kortare promenad eftersom Seth ligger och sover nu... Vi får bli lite sena till mammaträffen, så är det bara!

Hoppas att nån mamma vill följa mig på långpromenad efter fikat sen. Det känns ganska motiverat, efter en punchrulle till kaffet!

Sen drar vi till morsfars och lämnar lill-vovven våran där - för en helg på kollo i Yttervik!

"Vet du vad vi ska göra idag, Tilde?" "Vi ska åka bil!" "Å så ska du få vara i stugan. Å sova där - jättemånga nätter!" "Å sen får du nog grilla korv!" "Vad tror du om det?" "Ja, kom upp i soffan, du! Varsågod"! "Åh, vad fin du är, lill-gumman!" "Men tack, får jag pussar?!?" "Åh, vad snäll vovve!" "Vad vi ska sakna dig nu!"
             image1089

Imorgon när Seth ska sova borta måste det packas igen. Det är väldigt mycket grejer man ska komma ihåg, och det behövs nästan lika mycket saker när man ska vara borta fyra timmar, som det behövs för en övernattning!

Resesäng
Täcke
Kudde
Mat (välling, gröt, burkmat, efterrätt, kex, hakklapp, flaskor, skedar)
Kläder (pyjamas, ombyten, overall, vantar, mössa, mer bodys å byxor) 
Blöjor
Tandborsten
Leksaker
Vagnen

Var det nåt mer?

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2008-04-29 12:52:20

kommer du ihåg att ta med Bodyn till Leo då du åker till stan? Anna har lämnat igen pumpen oxå så den finns här hos oss nu.

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-04-29 20:05:51

Jag har hemlighetssjukan

Postat av: Erika

Publicerad 2008-04-29 21:21:18

Jag slutar jobba 19.00 så då ska jag väl hem och äta så jag kommer nog inte förren 20.00 jag heller. Får se om jag tar cykeln, då kan man ju dricka lite iallafall även fast jag jobbar dagen efter =) Vi ses imorgon!

Postat av: Carro

Publicerad 2008-04-30 11:58:56

Det enda som blev handlat igår var en pyjamas till Leo. Kännde mig inte så peppad på att shoppa, var rätt trött oxå.
Bodyn provade jag på Leo idag, men måste skicka tillbaka den då den satt lite tajt redan nu. Vill ju kunna använda den ett tag då den kostar de den gör. Tredje gången gillt kanske?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela