Frida & Seth

Fredag - hela dagen...

Publicerad 2008-04-25 22:42:15 i Frida W,

05.00 - Tilde springer upp och ner i trappen, tassar oroligt, kommer in i sovrummet och väcker upp mig. Nu är hon kissnödig! Big time!

05.15 - Går och lägger mig igen. Hoppas innerligen att Seth inte ska vakna av allt liv Tilde fört.

06.00 - Seth vaknar.

06.30 - Seth är bytt på, har ätit morgonvällingen och jag sätter mig ner med min frukost, lagom till "Ensamma hemma" på trean. Seth får ett smörgåsrån så att jag får äta min mat ifred.

08.00 - Vi går upp och lägger oss igen.

09.45 - Uppstigning för andra gången denna morgon. Patrick tar över Seth, och jag gör mig iordning för att möta upp Anna på stan.

12.00 - Jag och Anna lämnar Café Victoria, där vi ätit lunch. "Mot affärerna"!

15.00 - Shoppingen utförd. Jag köpte tre bodysar till Seth, plus två linnen, två par byxor och en munktröja till mig.

16.00 - Seth äter middag. Köttfärsås och spaghetti.

16.30 - Seth somnar i sin säng. Jag börjar med middagen. Parisare.

18:00 - Vi åker till Ingrid och Tomas i Kusmark, dricker kaffe, kollar på deras renoverade övervåning (skitfint, med splitternytt badrum och tre sovrum) och så får deras son Elias komma upp till mig och somna i min famn. Han blev sex månader idag, och jag hade rensat ut lite kläder som Seth vuxit ur, som jag tänkte Elias skulle få, men... Killen är ju större än Seth! Fast som en bebis ändå. En bebis som inte far runt som en virvelvind överallt och som kan somna i famnen - mysigt!

20.30 - Hemma igen. Seth somnar i sin säng för natten. Jag städar ihop hans leksaker, som ligger spridda över hela vardagsrummet. Patrick städar ur den nytvättade Sabben.

21.00 - "Var fan är mitt band" på ettan.

21.30 - Berg flyttar in" - hos Bert Karlsson, på trean. Jag och Patrick skrattar gott åt dessa båda program!


22.45 - Jag ska gå och lägga mig nu. Ska jobba från tolv imorgon, till tio på söndagmorgon.

Godnatt!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-04-25 22:56:11

Vilken härlig dag vi hade på stan. Jag är helnöjd med alla min inköp.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela