Frida & Seth

Vi har fått saker gjorda idag...

Publicerad 2007-09-25 23:26:11 i Frida W,

Hurra, för mig och sambon, som idag kommit oss för att planera dopet lite mer konkret genom att boka kyrkan i Kusmark och ordna med tryckeri för inbjudningskorten!

Den 18:e november blir vår son döpt i Faderns, sonens och den helige Andens namn till Seth Alexander Lindholm. Ett namn som förpliktigar Patrick att så småningom fria och göra mig till sin fru! Det är det som är dealen.

Nu återstår resten av planeringen, som att bestämma kaksorter som jag och Anna ska baka till fikat, handla in grejer till dukningen, fixa dopklänning, boka klipptid, ordna med musiken, prata med prästen och kontakta de blivande faddrarna!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-09-26 08:49:36

Haha! Va rolig du är =)
Säg bara till om baket. Jag är game!

Postat av: Thesso

Publicerad 2007-09-26 09:24:32

Härligt att ni är igång. Vilka är det som ska vara faddrar?
Vi ska nog inte döpa. Kanske blir en namncermoni med faddrar. Blir ju dock inte "äkta" med fadderbrev och sånt men det duger gott åt oss.

Postat av: Jottan

Publicerad 2007-09-26 17:51:21

I kåge också! Jag måste dit! Hörder att det stod i tidningen att det är på morön också snart, men att det var den 13/10 i hamn? Var i Kåge är det?

Postat av: jottan

Publicerad 2007-09-26 21:37:35

Jag är helt vill själv. Trodde att det var i hamn i helgen, men svärmor hade läst tidningen och menade att det var i okt.
Alltså a-torp och nu i helgen och morön...nångång och kåge i helgen. Hamn i okt.
Äschhh, det blev inte lättare. Jag ska försöka få mig tid att kika i lite tidningar imorgon....hoppas.

Postat av: Thesso

Publicerad 2007-09-27 09:02:29

Är RickarT Jossans karl?

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-09-27 09:32:36

Well goodmorning! Idag verkar bli en fin dag. Hörs!

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-09-27 18:33:03

Jajjamen, jag hittade en gura, diskhandskar så jag kan rensa avloppet, schampo&balsam (märkesgrejjer, men Beccan sa att det var fjolårets kollektion men så länge det rengör håret är jag nöjd)
Osså på stan idag hittade jag en vanlig röd tshirt som jag ska ha imorrn för då stödjer man tydligen munkarna i Burma och deras kamp efter demokrati. Det var inte planerat utan jag såg det nyss på Aftonbladets hemsida.
Jag köpte även en ny kudde på Rusta och en julklapp till mor. En sån där filt som man kan ha som kofta typ.. Du vet säkert vad jag menar.
Mamma shoppade jag jättemycket för hon ska till Sthlm och leva livet imorrn! Eller egentligen ska hon nog på kurs men däremellan ska hon Leva Livet!
Jag såg AIKtåget gå från stan nu när jag for hem. Det är ändå lite mäktigt. Poliseskort och allt hade dom. Man skulle vart där...
Men, nu är jag ju här!
Snart börjar Idol också.
Måste nog gå in på tv4.se/idol och titta lite på gamla klipp. Annars då? Hur har du haft det idag? Har ni myst och lekt mycket? Åhh!!
Jag såg jättemycket fina kläder till Seth men kan ju liksom inte köpa eftersom han har "14 byrålåder fulla med kläder!!" (som jag skrek till mamma inne på H&M. Frustration.) Men om några månader vill han säkert ha roliga leksaker och då.. då du!
Ibland när man köper såhär mycket saker blir man nästan apatisk. Det är så mycket lappar som ska klippas bort, saker ska läggas på rätt ställe och kassar ska läggas undan. I cant do it Capten! I just cant do it!
Ajöss

Postat av: ida

Publicerad 2007-09-27 20:08:58

Men Frida, om du nu vill gifta dig, varför kan inte du fria till honom?

Postat av: Sara Ostkrok

Publicerad 2007-09-28 22:40:57

jag håller med dig gumman, det är killen som ska fråga tjejen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela