Frida & Seth

Vad ska ske..?

Publicerad 2007-09-30 23:35:40 i Frida W,

Man vet aldrig vad som ska hända i framtiden... Jag minns när man skrev i kompisars "mina vänner"-böcker och man skulle svara på frågor som "vad gör du om fem år" eller "vad vill du bli när du blir stor", och man hade planer/önskningar om att få jobba som journalist, jobba på tv, skaffa barn och köpa hus. En del ville bli kända och stormrika, skaffa hund eller resa jorden runt... Ens planer ändras allt eftersom man blir äldre, eller utformas annorlunda kanske man ska säga, allt eftersom man prövat på olika saker. Bara man är nöjd och lycklig är jag glad. Och jag har inte lite att vara glad för just nu!

En del saker är säkra, se här vad jag hittat som redan är planerade händelser... Se fram emot detta;

2008 - En av delfinalerna av Melodifestivalen går av stapeln i Kiruna. Sommar-OS hålls i Peking.

2009 - Total solförmörkelse i juli och rockartisten Mikael Rickfors släpper ett nytt album.

2010 - Olympiska vinterspelen 2010 avgörs i Vancouver i Kanada och nytt riksdagsval i Sverige med nya vallöften och röstbås i diverse skolmatsalar. Det är tio år sen vi kompisar gick ut gymnasiet!

2011 - Vi kompisar har världens roligaste 30-årskalas!

2012 - Svensk rymdturism från Kiruna startar och Finland arrangerar ishockey-VM.

2013 - Carl XVI Gustaf firar 40 år som svensk regent (förutsatt att han fortfarande är kung och levande) och det är femtio år sedan Martin Luther King höll sitt berömda "I have a dream"-tal. 

2014 - De Olympiska vinterspelen hålls i Ryssland. Seth börjar skolan, jag och Patrick kan räkna med att få börja förhöra läxor och vara klassföräldrar! 

-

-

-

-

-

2046 - Vi kompisar når pensionsåldern!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-10-01 00:04:22

Oj. Vi kommer vara sånna här människor som är födda "förra århundradet" om några år...
Hur exotiskt tycker man inte att folk födda på 1800-talet är? Superexotiskt!
Jag kom nyss hem från en prommis med Sara. Vi började gå vid halv elva (då var det bara lite dimmigt ute). Nu är jag dyblöt ska du veta.
Vi tog massa roliga kort från prommisen. Jag bloggar dom imorrn eftersom åskan går och jag måste stänga av datorn.
Ring mig imorrn så ska jag berätta saker om gårdagen du inte tror är sant!
Spännande?
Jajjamensan!
Sov gott

Postat av: Sara

Publicerad 2007-10-02 03:42:49

Ojsan, ja det är så sant!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela