Frida & Seth

Tidsaspekter...

Publicerad 2007-09-05 16:47:20 i Frida W,

Jag sa till Patrick igår kväll att jag tycker tiden på nåt vis går så fort fast det egentligen inte gått så länge... För fem veckor sen kom Seth till världen, och under hans andra vecka eller så var vi bjudna till svärföräldrarna i Kusmark på middag. Efter maten tog jag en kort promenad från deras hus till Konsum för att köpa glass till efterätten och jag minns att det var en härlig afton, jag hade på mig kjol och linne och lämnade ifrån mig Seth för typ första gången. Det var rätt häftigt att tänka att min son väntar på mig när jag kommer tillbaka! Det här var alltså ungefär fyra veckor sen. Och det var fortfarande sommar! Vi hade problem på nätterna minns jag, för att det var så varmt och man var rädd att det skulle bli för mycket för honom, så vi fick köpa en fläkt att ställa upp i sovrummet, så vi inte skulle koka! För fyra veckor sen typ. Om man tänker på idag, så känns det som att det har varit höst hur länge som helst! Fast det är fortfarande så nytt med Seth. Det känns inte som att han är fem veckor redan... Har jag varit mamma i dryga månaden nu..? Konstigt det där, hur tiden kan kännas annars ur olika aspekter.

Kan ni tänka er att detta hände då...

1990 - Stefan Edberg vinner singelfinalen i Wimbledon och Sinead O'Connor ligger sju veckor på Tracks-listans förstaplats med låten "Nothing Compares 2 U".


1991 - Bingolotto hade premiär i TV 4 den 12 oktober. Jag fyller tio år.


1992 - Den svenska Melodifestivalen vinns av Christer Björkman med sången "I morgon är en annan dag".


1993 - EU-kommissionen meddelar att Sverige får behålla snuset och Systembolaget, samtidigt som Bill Clinton efterträder George Bush som president i USA.


1994 - Sverige tar OS-guld i ishockey i Lillehammer, Norge. Go Sweden! Vi "kompisar" börjar högstadiet, där vi träffas för första gången och fortsätter gärna med det än idag!


1995 - "Lust och fägring stor" har premiär och Johan Widerberg är så snygg i den filmen!


1996 - Fåret Dolly, det första klonade djuret, föds.


1997 - Så ska det låta på Sveriges Television introduceras.


1998
- Marabou slutar tillverka tuggummit Toy och Fucking Åmål vinner Guldbagge för bästa film. Anna Olsson och jag syns i tv-rutan i "Allsång på Skansen"! (Vi vill gärna tro att det  var efter vår medverkan som den yngre delen av svenska folket fick upp ögonen för allsången, att det var vi som gjorde det mer ok och ungdomligt på nåt sätt... Vi och Lasse B.)


1999 - Förberedelser för att datorerna skall klara övergången till ett nytt årtusende och mer eller mindre fantasifulla teorier om vad som kunde hända annars genomförs, vid rädslan för den så kallade millenniebuggen. Det är också detta år som Lasse Lindroth, svensk stand-up-komiker och skådespelare, dör. Jag inskolas för första gången för att arbeta på ett gruppboende.


2000 - Ett hundratal Kvinnofängelset-tittare demonstrerar utanför TV4 och kräver reprisering av alla 692 avsnitten. Vi "kompisar" tar studenten och jag flyttar hemifrån.

2001 - Maud Olofsson blir ny partiledare för centerpartiet och Sven-Göran "Svennis" Eriksson blir förbundskapten för det engelska fotbollslandslaget.


2002 - Astrid Lindgren, svensk barnboksförfattare dör och grammis för Årets artist blev: Kent. Jag, Tessan och Anna O åker till Gotland, då har jag med mig min (kassett!) walk-man eftersom jag gjort i ordning ett bra blandband att lyssna på!


2003 - Den svenska TV-kanalen TV4 Plus har premiär och Anna Lindh avlider. Jag och Patrick flyttar in på Manhemsgatan.


2004 - Alexandra Fossmo mördas i Knutby och "Million Dollar Baby" får en Oscar för bästa film.


2005 - Annandag pingst är inte längre helgdag i Sverige, eftersom nationaldagen skall vara det istället och Rökförbud införs på restauranger, pubar och kaféer i Sverige. Jag och Patrick flyttar in i vårt hus i Ersmark.


2006 - Vinter-Os hålls i Turin, Italien. Detta blir Sveriges mest framgångsrika vinter-OS någonsin med totalt 14 medaljer. Jag blir gravid!


2007  - Den 31 juli föds Seth Lindholm!





Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-09-06 14:21:28

Helt sjukt coolt va tiden går fort va.
Du! Vill du baka bullar imorrn? Jottan ska baka wienerbröd så hon tar med egna ingredienser. Om du vill så kan jag köpa ingredienser till dig om du vill baka nåt annat än bullar. Förresten! jag är skyldig dig 30 kr från mjölken jag aldrig handlade. Upptäckte det när jag kom hem i söndags.

Postat av: Thesso

Publicerad 2007-09-06 15:30:23

Ja det är helt sjukt vad tiden går fort. Fattar inte vart tiden tagit vägen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela