Frida & Seth

Sju veckor gammal...

Publicerad 2007-09-19 18:45:44 i Frida W,

Det var precis sju veckor sen igår som Seth föddes. Det är inte klokt. Om tre veckor till kommer min systers unge. Och om sex månader kommer min kusins första barn till världen. Om tio veckor får en jobbarkompis barn igen och några gamla klasskompisar är ju gravida och åker in på BB inom ett par månader. Det är inte klokt vad mycket barn det föds nu.

Då är det bra att vi nu ska starta en liten mammagrupp här i Ersmark för alla nyblivna/återigen blivna mammor som går mammalediga här i byn. Från och med nästnästa tisdag ska vi börja träffas vi i kyrkans lekrum från klockan tio och så avslutar vi träffen med att fika på kyrkcaféet tillsammans med de andra Ersmarksborna, pensionärerna och Skega-arbetarna. Fika från 11.30. Som om att jag är så himla kyrklig av mig... Men jag uppehåller mig ju i kyrkan både genom kyrkokören och nu i och med detta. Och snart ska jag boka präst! Vart ska det sluta?  

image347

Här är bebisarna som var med på första fikat igår då vi skulle försöka styra upp höstens träffar. Två, tre och fyra månader gamla.

Idag satte jag så på Seth hans nya fina tröja som min faster skickat upp från Skåne, och drog till Kåge för att han skulle få träffa de jag jobbat med där (jag hoppas att få komma tillbaka...). Och vilken snäll kille jag har! Fast lite tråkigt att han somnar så bra i allas famnar att de knappt fick se han vaken och han fick säga "hej". Men söt är han ändå när han sover och så hann ju jag dricka kaffe och äta av smörgåstårtan, och det passar ju liksom alltid bra! Och så fick vi prata bebisar och minnen från att mina arbetskamrater hade sina barn små. Jag förstår att jag har en del att stå i, speciellt om ett par år, då ungar verkar hinna överallt och försvinna på nolltid! Dags att låta ögon i nacken växa ut och ladda ordentligt med all energi och allt tålamod jag kan få tag på!

Tack igen för kläderna hörrni!

Jea, det är bara att du ringer, så ska vi komma till dig och hälsa på i Drängs!

 
Direktimporterat från Skåneland!

 
Uppdatering på min syrras renovering av mamma och pappas (gamla) hus. Detta är sovrummet nere.

 
De har ju slagit ut nästan alla väggar på bottenplan. Ny tapet är uppsatt i hallen här.

 
Nytt kök helt och hållet.

 
Ljust och öppet.

 
Igår kväll var jag, Seth och Tilde ute i mamma och pappas stuga i Yttervik. Vi åt soppa, eldade i kamin, gick en kvällspromenad i byn och såg sista Idol-audition-programmet.

 
Syskonen inramade.

 
Helmysigt är det därute, med Seths mormor och morfar! Konstigt det där att de också fått nya "titlar".

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-09-19 21:54:44

Åh så fina bilder du lagt upp. Jag gillar speciellt kortet på mormor och morfar och Seth.

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-09-21 11:31:10

hej! Hann du äta frulle? Tänk att man kan få barnabstinens. Pratade med Maria-Giulia igår i telefon. Hon sa: Anna prata! Anna prata! osså sjöng hon lite Bä bä.
hjärtat brister lite för var dag.

Postat av: Anna

Publicerad 2007-09-21 11:35:36

Becca ville jättegärna att ni skulle komma!

Postat av: Jottan

Publicerad 2007-09-23 20:35:10

Tyvärr så måste jag säga att jag har en sambo som absolut inte om han inte behöver hjälper till med husfixarsaker. Jag får fixa och göra allt nästan själv.
1. Jag tänker ut någonting
2. Skickar Pelle med instruktioner till brädgården
3. Mäter ut alla lister, byggskivor, köksskåp...
4. Pelle sågar på mina streck
5. Jag pekar och Pelle sprikar
Sedan spacklar och målar/tapetserar jag själv.
Visst har han hjälpt till att lägga golv, men då får jag också peka och rita streck var han ska såga :-).
Nej, jag ska inte vara dum med honom. Visst försöker han hjälpa till, men det absolut mesta får jag fixa själv.
Angående lister så får man ta sig tid, först är man ju bara så nöjd att man gjort allt det andra så att det liksom räcker. Sedan måste man försöka ta sig i kragen...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela