Frida & Seth

Om att vara irri...

Publicerad 2007-09-27 23:10:24 i Frida W,

Det kan inte vara lätt att ha en petig sambo... Inte alls kul att ha  nån som påpekar all disk som du lämnar efter dig i flera dagar eller all tvätt som förblir ovikt och aldrig blir instoppad i garderoben... Tänk att ha någon som går efter och stänger köksluckorna efter dig när du inte verkar märka att de inte är automatiska eller att ha någon som plockar ihop alla snusdosor du dräller runt med eller tänk att måsta dammsuga själv ibland..!

Det är många saker som jag kan irritera mig på hos sambon min när det gäller ordning och reda. Det är många saker som sambon min irriterar sig på hos mig vad gäller min vilja att ha ordning och reda. Vi låg igår kväll innan vi somnade och pratade lite kring detta att han inte alls är så intresserad av mina ideér om att städa huset, rensa förrådet eller att hjälpa till med att ställa/sätta/lägga var sak på sin plats efter användning. Jag hittar ofta orsaker att tjata, som den "kärring" jag är, men jag vet att jag inte är ensam om att ha en orkeslös karl i huset! Det är som att de inte ser problemen, eller i det här fallet - stöket. Det finns väl antagligen inte i deras natur, eller hur ligger det till egentligen?  

En sak som är positiv är väl då att vi kunde skratta åt det hela tillsammans. Vi vet båda med oss vad vi gör som är såååå jobbigt för den andre, och båda vill så klart ändra på den andres sätt... Den eviga kampen. Och på samma sätt som han kan reta mig med sin stilla slöhet hemma kan han tydligen också driva andra smått vansinniga, fast på andra sätt, antar jag. En av hans jobbarkompisar skickade en dag ett sms som löd; "Du kan ju jävlar reta en sten"!

För egen del vet jag att mitt ordningssinne kan bli för mycket även för andra runt omkring, det kan till och med skrämma vissa då de känner sig tvingade att städa lägenheten inför ett besök av mig! Trots att (hon) kommit på mig med att bokstavligen sopa smutsen under mattan! Det gäller, när man vill ha undanstökat, att samtidigt vara effektiv och snabb, för att idas hålla efter! Ja, lite lathet kan man väl komma undan med...

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-09-28 19:46:15

Hahaha!! Roliga du =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela