Frida & Seth

Nattvecka...

Publicerad 2007-09-09 20:24:12 i Frida W,

Nu har Patrick åkt iväg till jobbet, för att påbörja första nattveckan efter ledigheten. Det känns alltid värre att bli lämnad ensam på natten. Är det spöktimmarna som skrämmer..?

Han kommer sen att vilja sova till tre-tiden varje dag, för att orka arbeta nästa pass. Jag blir lite smått irriterad återigen, på att han kan sova så bra, och jag själv inte. Inatt ville Seth inte alls sova. Han sprattlade på som aldrig förr! Men han är aldrig ledsen som sagt, han bara fäktar och jollrar lite emellanåt. Jag fattar inte hur han kan orka vara vaken så mycket. Idag har han bara sovit dryga två timmar på hela dan, så jag förutsätter att inatt blir en lugn och stilla sovning, för oss som inte ska jobba. Jag hoppas att jag har rätt, för det vore skönt att få nån timme på huvudkudden!


image285


Igår var vi på Barnens Hus och köpte detta baby-gym, modell ekonomi, vilket roade Seth ett bra tag idag!

image288

I fredags var ju bakdagen kommen, och Anna kom med kassarna fulla med mjöl och ägg och florsocker och kavel och förkläde och ett par nybrända blandskivor att lyssna på! Hon fungerade som en slags (smågalen) mentor för mig, då jag inte bakat så många bullar i mina dar, och inte hade tjuvläst receptet i förväg. De blev väldigt lyckade må jag säga, och det var nog mycket tack vare att vi dubbelkollade (åt) degen så ofta under bakningens gång!

   

Igår var vi även och hälsade på min mormor Inga i stan. Hon bjöd på bullar hon också! Andra bullar. Och så kom hon med ett förslag på andranamn åt Seth, eftersom dop och bild i Norran kom på tal (och ja, vi tänker på det ofta, men kommer inte till skott! Ska se om vi kan få kamerahjälp i veckan...). Huuuursomhelst, så har vi Alexander som ett vanligt släktnamn, då min morfar bar det som andranamn, mormor heter Alexandra och min lillebrorsa heter också så. Vi smakar just nu på detta. Seth Alexander Lindholm... Ganska snyggt, va?

image293

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2007-09-09 20:48:54

Vilken jättefin bild på din momme och Seth!
Angående klädbytardagen så är det den 29:e, tid vet inte jag heller eftersom jag inte har norran och missade annonsen förra veckan. Det är ju både i hamn och på atorp samtidigt så jag åker till hamn eftersom det är mindre kaos där och man kan strosa omkring i sin egen takt och kika.
Måste tillägga att Seth verkligen är helcharmig och toksöt.
Angående att få sova kontra att jobba så känner jag verkligen igen mig - fortfarande. :-).
Du får tänka på att det bara kan bli bättre med tiderna nu och att ni faktiskt gör ett dunderjobb båda två.

Postat av: Sara

Publicerad 2007-09-10 00:14:28

Oj vad söt lilleman är, och vilka smarriga bullar ni har där.. jag blir typ lite småsuuuugeg må jag erkänna..
Går sista natten nu, sen en underbar veckas ledighet!

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-09-10 00:25:30

Haha!! vaddå smågalen?!
Alexander blir ett jättefint mellannamn.
Nu är klockan snart halv ett och jag har rensat i min dator i flera timmar nu. Det tar aldrig slut liksom. Jag känner att jag är inne i en sån där "ordning och reda" period nu. Rensade skafferiet tidigare idag plus kryddhyllan. Bokhyllan är rensad tidigare i veckan, källarn rensade jag förra månaden, alla skåp och lådor är också rensade. Garderoberna gjorde jag när jag kom hem från Wales. Det är både bra och dåligt med att bo såhär litet. Det braiga är att det inte är så stora ytor att städa och rensa, men det dåliga blir då att rensningen faktiskt kan ta slut... Vad gör man då?

Postat av: Jottan

Publicerad 2007-09-10 19:05:42

Ögonfärgen på barn kan ändras fram till 5 års ålder, men det vanligaste är att man ser deras "riktiga" ögonfärg när de är 2 månader så Seth borde nog ha rätta färg nu.
Vad roligt att du också ska dit, hörde med svärmor och det stod i tidningen att det var mellan 11-15 på atorp, men ingen tid på hamn. Ska kolla upp det så jag hör av mig senare.
Hoppas ni haft en bra dag.

Postat av: Frida

Publicerad 2007-09-10 22:22:15

Hej ! Vilket fint namn! Blir ju kanon, jag blev väldigt inspiread av att baka bullar nu, kanske måste göra det någon dag snart, jag har trots allt inte så mycket att göra nu för tiden, fick veta att i 1/1 08 blir jag inpolad gissa nu vem som inte får jobba något? Jo jag ... Crap ja ja jag ska ut och leta jobb ändå, halt som jag är, kramen

Postat av: Elin

Publicerad 2007-09-11 09:09:53

Hej! Vilken mysig blogg du har! vad roligt det var att läsa om hur du har det. Och världens (näst) sötast lille kille!! Vilket badrum, och vilket söt hund! Jag kommer hem i jul då måste vi ses, tänk att då fyller Affe 2 och Seth kommer att vara fem månader! tiden går fort... Kul att se att ni mår bra, nu har jag lagt din blogg i mina favoriter! Stor kram!!!

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-09-12 20:58:19

Hej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela