Frida & Seth

En underbar natt...

Publicerad 2007-09-14 22:33:25 i Frida W,

Vi fick sova längre stunder inatt! Sköööönt! Jag vaknade av Seths små grymtingar och hann titta på klockan innan jag tog upp honom ur vaggan - 03.45. Och då hade han alltså sovit sen elva på kvällen! Han åt och somnade sen i vaggan igen hur lätt som helst och vaknade 06.30 nästa gång. Efter ännu ett mål mat och två timmar senare var det morgon för oss två. Vi gick ner i vardagsrummet, slog igång Nyhetsmorgon och så fick jag hålla honom igen till bröstet. Jag kände att det var en bra morgon, efter en natt med flera timmars sömn vilket var välbehövligt. Åsså var det fredag, och Patrick har helg och börjar inte jobba förrän klockan två på måndag eftermiddag.

Vi hade kommit överrens om, eller jag hade bestämt, att när Patrick steg upp idag efter sista nattskiftet skulle jag få gå och lägga mig och sova nån timme, och jag såg fram emot det hela dan. Jag tänkte på det när vi satt i soffan och skrattade åt varann och konverserade lite jag och Seth, under promenaden med vagnen och Tilde och jag tänkte på min tupplur när jag badade Seth i hans balja... Klockan tre hade jag duschat och bäddade ner mig i sängen... Nu skulle jag få koppla av. En timme senare skrek Seth utöver sig på nedervåningen, och det riktigt knöt sig i magen - mammamagen... Då hade jag inte längre ro att sova mer, så jag bad Patrick komma upp med sonen och jag gav honom mat igen, trots att jag förberett en flaska mjölk i kylen redan. Efter middagen åkte jag iväg och handlade, och kände att det är skönt att komma hemifrån själv nån stund ibland, men innan jag hunnit packa in varorna i bilen ville jag redan vara hemma igen...  

image310

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2007-09-15 07:16:23

Tackar. Jag kan verkligen känna igen mig i det där. Fortfarande så ligger jag och smålyssnar när jag egentligen ska vila. När jag då hör Emil ramla och skrika eller bara skrika efter mat som Pelle uppenbarligen gör för långsamt vill jag bara springa ner och hjälpa till, inte kan man få ro och sova då heller :-).

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-09-15 16:00:46

Ja vem vill inte vara med Seth dygnet runt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela