Frida & Seth

Åtta veckor gammal...

Publicerad 2007-09-24 18:51:38 i Frida W,

image371

Senaste vikt: 5430 gr.

Senaste längd: 59 cm.

Seth är mer och mer med och har fantastiskt glada morgontimmar då han skrattar och väcker upp familjen med ett leende. Man kan inte annat än le stort tillbaka! Han gillar sitt baby-gym och att se ut genom fönstret på allt fint som är där ute antar jag, och så är ju lampor rätt intressant också!

Vi har pratat idag om det kommande dopet, och påbörjat en gästlista och har på förslag dopdag första lördagen i november. Nu gäller det bara att ringa prästen och höra om kyrkan är ledig innan man kan göra datumet officellt.



Dopet är en av livets verkligt stora milstolpar och en händelse vi ofta förknippar med högtid och fest. För de unga föräldrarna är dopet kanske första gången de framträder tillsammans inför sina släktingar och visar upp sitt barn. Vi gläder oss med barnet och alla dem som nu är villiga att gå in i omsorgen om en ny liten människa. För att det kristna dopet skall anses giltigt, skall det ske med vatten och i Faderns och Sonens och den Helige Andes namn.

Amen.

Patrick är hemma i veckan eftersom han fick en kraftig hjärnskakning igår. Jag har sagt det så många gånger, och kan inte nog poängtera det farliga i att ge sig ut med motorcrossar! Jag har haft rent ont i magen förut när han har kört iväg, men han har alltid försäkrat att inget ska hända och att han kommer hem oskadd, och han har ju alltid gjort det också, men igår var undantaget. Jag kan inte nog poängtera och peka på vikten av att hålla sig vid liv, speciellt nu när vi har barn, men såklart får han gärna komma hem hel för min skull också! 

Nackdelen med att vi nu fick en kille är att det finns en stor risk att han hittar samma tjusning och blir lika intresserad av motordrivna fordon som sin far. Och lika ont ska jag väl ha i magen då!

Nä, jag hoppas att musikintresset får övertaget istället. Nu sitter jag vid datorn, Seth ligger i vaggan bredvid och tittar ut genom fönstret och Patrick ligger med bultande huvudvärk på en madrass på golvet och spelar gitarr för oss. Mysigt. Tilde går runt och torkar sin blöta päls på alla täcken, kuddar och soffor hon kommer åt - en liten hämnd från hennes sida för duschen hon blev utsatt för tidigare i afton! 

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-09-24 19:20:43

Jag är ledig den 3:e november. Det är allahelgona.

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-09-25 19:15:32

Snart börjar Idol! Tjoho!

Postat av: Sara Ostkrok

Publicerad 2007-09-28 22:39:25

Säg att hans ka vara försiktig, min storebror krockade m sin motorcross och det resulterade i 2 krossade/brutna händer..
Totalgipsad..
Det är bara inte värt det.
Så var rädd om din karl, man kan göra sig så illa på motorkrossar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela