Frida & Seth

Nio veckor gammal...

Publicerad 2007-10-04 00:07:29 i Frida W,

Den natten vi åkte in till BB, mötte vi upp Patricks brorsa på lassarettsparkeringen för att lämna ifrån oss Tilde för att han skulle vara hundvakt. Patrick var nervös till tusen, andades häftigt, ville köra lite fortare än vanligt ner till stan och hivade fort in vår hund i Rickards bil så vi kunde komma in till barnmorskorna nån gång! Rickard åkte upp med Tilde till lägenheten och han märkte att hon allt var lite orolig. Nånting konstigt var det ju med matte..! De somnade efter ett tag, men plötsligt hade Tilde rusat upp och sprungit till ytterdörren och börjat gnälla. Hon gick av och an i den lilla ettan en stund och Rickard kunde inte förstå vad hon höll på med, för det var inget som hördes utifrån och heller ingen i trapphuset. Svaret fick han dagen efter, då Rickard hörde att han blivit farbror under natten, för tiden som Tilde hade vaknat var runt halv sex. Och vem föddes då..?

image385

Seth var på sitt första restaurangbesök ikväll. Jättelugn och fin var han som vanligt. Vi hade varit hos min mamma hela dan och kollat in den nya lägenheten och när vi satt och åt lunch låg Seth på bordet och hade en, som det såg ut, rätt givande och trevlig pratstund med kökslampan i taket. Seth gillar lampor. Vi mötte upp pappa Patrick, hans föräldrar och fadder Rickard på Tatung vid halv sju och även på detta ställe fanns intressanta upplysta saker att konversera med. Efter ett litet samtal med en röd rispampa somnade Seth och sov så gott tills vi hade ätit förrätt, varmrätt och druckit vårt kaffe klart. Och jag som hade trott att det skulle vara krångligt att ha småbebisar på krogen..!

 

När vi kom hem la jag ner Seth i liggdelen från vagnen på golvet i vardagsrummet, för han sov så gott än och så skyndade jag mig upp för att sätta igång en tvättmaskin då mina kläder var blöta av mjölk då det hade läkt rejält igenom alltihopa (tur att jag hade stickad kofta, så det inte syntes...). Just som jag tryckte på start-knappen, hörde jag Seth grina på nedervåningen och jag gick ner för att ge honom nappen, men han låg inte kvar! Lillkillen hade nu rullat ur liggdelen och låg nu gråtandes på mage under våran schäslong! Han blev glad igen lika fort han kom upp från golvet, så det var ju skönt, men huvva, nu måste man verkligen hålla koll på honom!

Vi hann förbi min farfar idag också. Seth pratade med honom ett tag och undersökte hans dragkedja på västen.



Anna! Vi pratade en timme och fyra minuter den här gången!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-10-04 00:08:15

Tjoho! jag hann!

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-10-04 00:10:21

Va!? Är det sant? Hur gick det till? Det kändes som en kvart..
Vi är ju helt otroliga! haha!

Postat av: Thesso

Publicerad 2007-10-04 11:26:24

Det är härligt att se att man kan ha ett "normalt" liv fastän man har små barn. Hopppas bara jag får ett lika härligt och lugnt barn som ni har.
Kommer säkert sluta med kolik.
Såg er i Norran. Jätte fint kort. Såg även att två nedanför er hade döpt sitt barn till Vidar. Tyckte det var lite kul..

Postat av: Elin

Publicerad 2007-10-04 13:19:55

Vilket fint kort ni har på norran.se
Duktigt av er som var så snabba. Mig har det ju tagit 20 månader... 3 veckor kvar till semester!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela