Frida & Seth

Höst...

Publicerad 2007-10-07 00:06:35 i Frida W,

Så var det lite höststädat på våran tomt, bara att klippa ner häcken kvar. Grannen klippte ner sin i veckan och bredvid varann spelar våra häckar i olika divisioner. Våran är sliten, spretig och i stort behov av en frissning! Likaså våran gräsmatta förresten, men med en trasig klippare får nog gräset växa än lite till.

Sambon var inte alls intresserad av att viga nån timme åt att påta på med grejer ute på gården idag. Typiskt. Vi tog en promenad på förmiddan och diskuterade vad som behövde göras och hur och när. Eller, jag tog upp ämnet och pratade mest. Jag kom på många saker att fixa innan vintern, medans Patrick som vanligt ansåg att det var överkurs eller att det kunde vänta till våren och att det är onödigt att slösa energin på sånt. Om gräsmattan fick han med sig mig att vänta i alla fall, men annars vill man ju ha lite ordning omkring sig! Oense om våra göromål vek vi av från vägen och Tilde fick springa in på sin hundkompis Nisses gård och tokrusa och busa med honom en stund. Hans matte meddelade, lite ursäktande, att idag skulle deras gård rensas på diverse utemöbler och blomlådor- äntligen. Då hör jag Patrick säga, "ja, hos oss också"! Och så blev det alltså. Sagt och gjort. För om idén kommer från annat håll, då kan man ju lyssna på den..!

Efter hösten kommer vintern, och under vintern inträffar julafton och det skålas in ett nytt år. Vi är snart där. Jag måste nog börja fundera ut klappar att köpa och min egen önskelista så klart. Och nu med våra nya familjemedlemmar som redan fötts och den som beräknas födas nu när som helst, måste vi enas om hur och var vi ska fira jul i år. Det känns jättekul att få börja med nya och fortsätta med en del gamla traditioner med dessa små, och att få ge Seth en sån där magisk dag, en dag att längta länge efter, en speciell afton full av förväntningar, familjemys och lite spänning, som man själv förknippar julen med!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-10-07 00:33:48

Men Frida lelle. Är du vaken såhär sent?

Postat av: Sara

Publicerad 2007-10-07 01:14:30

Jag har skaffat mej en dejt kväll!
så kul, han är ett lammlött osm jag ska träffa nästa vecka!
Tjohoo!!

Postat av: Lollo

Publicerad 2007-10-09 14:18:47

Hoppsan vad jag känner igen mig... När jag var hemma med M-G funderade jag mycket på om det var jag som var pedant när det gällde hemmet, därför att jag gick runt och såg allt som behövdes göras hela dagarna, eller om
det var så att franco verkligen var en riktig latmask och smitare från all form av hemarbete. När jag senare började jobba förstod jag att det nog var som jag misstänkt, altså min gubbe var inte så intresserad som mig av ordning och prydlighet, och om jag ville ha städat och diskat så var jag tvungen att göra det själv.

Detta kan faktiskt bli ett stort problem om man inte
kompromissar och pratar om problemet. Ibland känner jag tex lite ångest då jag tänker på vilka signaler man ger till sina barn, typ att det är okej att pappa slänger sina smutsiga kalsonger på golvet, men
inte att dom gör det. Men man ska väl inte se så svartsynt på saken. Jag antar att hela familjen mår bäst av att ha det lagom stökigt och avslappnat i hemmet!

Postat av: Sara Ostkrok

Publicerad 2007-10-11 01:04:48

BTW, har massivbloggat om USA.
I sinne!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela