Frida & Seth

Här hittade jag honom..!

Publicerad 2007-10-04 23:54:16 i Frida W,

image390

Igår visade ju Seth verkligen prov på att han nu är fullt kapabel att föflytta sig själv... Det var i denna liggdel jag lämnade honom i två minuter, precis så här. När jag kom tillbaka var han som sagt inte där jag såg honom sist... Titta till vänster... Jag la en ihoprullad filt på den plast jag hittade Seth, bara för att visa på vilka ställen små barn kan ligga och trycka under, i deras första kurragömmalek..! Men hur lyckades han?!?

Så åkte vi till Kåge igen för vägning och mätning idag - 5 740 gram och 60 centimeter lyder Seths nya siffror. Sköterskan tyckte han såg ut att må så bra! Och glad är han ju hela tiden, så vi fixar nog det här med föräldraskapet rätt OK!

Om drygt en vecka ska det startas en föräldragrupp för alla nyblivna mammor och pappor runt här i Kågedalen. Det är en ännu större grupp än den vi träffas med annars, med bebisar som har födelsedatum från årsskiftet och framåt. Det ska bli jättekul att träffa alla bebisar och lära känna fler föräldrar och återse gamla bekanta! Då gäller det att ladda kameran!

Och Patrick är hemma och sjukskriven ett par dagar till nu med inflammation i nacken. Sviter efter crossolyckan...

 

Vi var hela familjen hos farfar i afton och åt smörgåstårta. Josse var glad och alldeles nyfriserad och Carro har nu bara fyra dagar kvar till beräknad förlossningsdag! Jag ska bli moster! Det var typ bara en veckas sen jag kom på det..!



Josse skickade ett brev till mig i veckan, fast jag har inte hunnit läsa det än... Eller lösa det rättare sagt. Man ska kasta om alla spalter med bokstäver och få dem i rätt ordning på det tomma papperet för att kunna utläsa vad avsändaren vill ha sagt. En spalt är på rätt plats när man börjar, och så lämnade Josse två ledtrådar där svaren ska skrivas in i de rutor som hon numrerat. För den som orkar, kan mitt brev nästan lösas och läsas här på bloggen... Hoppas hon inte skrivit nåt jättepinsamt eller superhemligt! Bäst att jag tar itu med detta snarast!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-10-05 08:10:03

Well hello good looking.
jo jag tänkte nästan att det iallafall var från dig jag lärt mig Äpple!
Visst ska du fara till stan imorrn lördag? Och ringa och säga att du är i lägenheten under oss, så vi får träffa er en liten stund?
Kom igen kexet ;)

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-10-05 15:55:47

Tjabba! Fan åh, nu gjorde jag det igen. Jag läste nåt i nån av dina kommentarer till mig osså tänkte jag att "Aha! Det här ska jag svara nåt bra på".
Osså tar jag bort min blogg och går in på din istället och nu kommer jag inte alls på vad jag egentligen skulle skriva...
Men det här är ju också en kommentar=)
Kan berätta att jag far på Ica nu och hämtar ut en dvd med Ross Noble som jag beställt. Eller jag hoppas att det är det iallafall..
SKulle bli asbesviken om det visade sig vara nåt annat.
Osså är jag sjukligt trött idag. Har jobbat 24 timmar och vill bara bajsa och gå och lägga mig.
Men sån har jag alltid varit och kommer väl förmodligen alltid att vara också =)
To know me is to love me!!
Mot moröön!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela