Frida & Seth

Happy birthday!

Publicerad 2007-10-18 07:43:15 i Frida W,

Ingen idé att försöka sova längre nu på morgon. Seth har sen länge sprattlat på i sin vagga, och ville inte somna om bredvid mig i sängen heller. Inte konstigt ändå, när man precis har fått en kusin!

Min syrra ringde strax efter tio igår kväll, och undrade om "man skulle ha så här ont"? Jag rådde dem att ringa upp på förlossningen och rådfråga dem. Inte förstod jag då hur pass ont hon måste ha haft, eller i vilket skede hon egentligen var, men inskrivna blev de på BB runt halv tolv igår kväll - öppen sju centimeter redan! Efter endast en dos lustgas födde hon efter två timmar deras son, Leo, 01.35 inatt! Det går undan för systrarna Wikström!

Det var min mamma som ringde mig nyss för att berätta! Dubbelt mormor på ett par månader! Hon hälsade från syrran, att de kläder jag hade tänkt komma med, de minsta kläderna som Seth hade på sig när han föddes, kanske inte var tillräckliga för Leo...

4400 gram
52 centimeter

När Seth var tre veckor vägde han väl ungefär lika. Och tänka sig, båda systrarna gick över tio dagar!


Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2007-10-18 07:55:36

OJ SÅ ROLIGT!! Kan tänka mig att du vill äka och kika på underverket snabbt! Vad kul att Seth kommer att få en kompis som följer honom genom hela livet.

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-10-18 10:56:27

Tjoho!! Tjoho!! Tjoho!!
Helt wonderful!
Va stolt Mor Wikström ska vara nu.
Och Pappa Wikström för den delen också!
Grattis Carro!!!!!!!!!!!!

Postat av: Thesso

Publicerad 2007-10-18 11:07:48

Grattis grattis grattis Carro!!

Och grattis till Frida oxå.
Mamma Frida och Moster Frida klingar riktigt fint!

Postat av: Anna

Publicerad 2007-10-18 14:38:35

Hälsa grattis till syrran din och att det går bra att låna den vita overallen och den gråa sedan om hon vill.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela