Frida & Seth

frustrerad själ rapporterar från Kallhäll

Publicerad 2007-10-30 11:29:44 i Lollo,

Hallå alla. Nu är jag trött på vänta. Ungen måste komma ut snart jag står inte ut. Jag har ju redan förberett allt, vad ska jag göra nu? Minuterna går så långsamt när man bara sitter och rullar tummarna (och fikar.) 

Ikväll ska jag på ett möte på försäkringskassan. Efter två år som mamma har jag fortfarande inte fattat hur tusan man gör för att ta ut mammaledighet och pappaledighet på ett optimalt vis. Kanske kan jag få proffessionell vägledning i kväll. Fast jag har iof hört vissa gliringar från olika socionomstudenter om att jobba på försäkringskassan. Men jag tror inte på allt jag hör jag inte.

Jag har fått en ny amerikansk kompis. Hon är jättetrevlig. Efterssom jag hört att amerikaner är mycket öppna och tycker om att prata med främlingar tog jag tillfället i akt då jag  lämnade på dagis och hörde att denna person sa att hon var från amerika. Det stämde bra, nu har vi instiftat en fikarutin på Kallhälls trevliga cafe en gång i veckan.

En annan trevlig grej som har hänt förra veckan är allsångstillfälle. Jo, jag hade besök av en vän då vi plötsligt får se ett anslag om allsång på folkets hus, samma kväll. Vi gick dit och sjöng för full hals, även om programmet var en smula dement. Men gott fika till självkostnadspris hade dom, samt att vissa farbröder och tanter blev störtglada över att det kommit "ungdomar". Trots att M-G hade fått tag på några whiteboard-pennor och gjort värsta konstverket på golvet var det ingen som hetsade upp sig, istället gick en trevlig dam och hämtade festis åt henne.

ha det!!

Kommentarer

Postat av: Thesso

Publicerad 2007-10-30 12:06:10

Shit nu är det bra spännande!!!
Du får inte glömma bort oss när det väl händer!

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-10-30 21:54:58

Det var ju jättetrevligt att ni var på allsång och att du skaffat nya vänner. Fikavänner till råga på allt.
Jag förutspår att barnet kommer den 2:a november. Jag sätter en trisslott på det. Har jag fel så skickar jag en trisslott till Maria-Giulia att skrapa för att tillförsäkra sig en ordnad framtid. Det är en win-win situation!

Postat av: Sara

Publicerad 2007-10-31 01:01:22

Jag gissar på den 11/11, är ett coolt datum att födas :)

Postat av: Sara Ostkrok

Publicerad 2007-11-10 20:29:03

Grattis till lilla Maria-Giulia.
Hörde att den lilla damen fyller 2 idag, inte illa :)
Massa kramar från mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela