Frida & Seth

Vecka 22

Publicerad 2007-03-11 11:39:17 i Frida W,

Vi har passerat halvtid! Vi har hunnit med ett ultraljud, som visade att det var en bebis och inte två. Hade läst mycket om tvillingar och sett nånstans att om man själv är tvåäggstvilling är det 50% större chans att man får tvillingar. Allt såg bra ut, hjärtslagen är över 140 och jag har fått en hormonrand som löper ner över magen men inte känt av någon halsbränna än. Jag har läst lite om skrock när det gäller vilket kön det är på bebisen, randen säger att det är en kille medans hjärtfrekvensen och det faktum att jag inte fått sura uppstötningar pekar åt att det är en en tjej. 

Nu är bebisen ungefär 19 cm lång, och väger ca 500 gram. När jag lägger mig för att vila är bebisen som mest livlig, och sparkar och rör sig i min mage! En bebis som sparkar mycket tyder på att man ska få en kille.

Så än har jag inte hittat några säkra tips, men det är väl tjusningen lite, att inte veta förrän...förlossningen! (Jaowsa!)



Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-03-12 11:42:20

De brukar även säga att "killar GÖR man, tjejer FÅR man" =)

Postat av: Frida

Publicerad 2007-03-19 13:51:18

Oj vad spännande,jag håller tummarna. Hur går allt på det nya jobbet ? Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela