Frida & Seth

Vecka 37

Publicerad 2007-06-27 21:16:21 i Frida W,

Idag var jag hos barnmorskan igen och kollade till mina värden och bebisens hjärtljud. Idag räknades de till 144, vilket då skulle tyda på att det blir en Linn som anländer närsomhelst från NU och några veckor!

Nu betraktas barnet som fullgånget och är redo för sin resa till livet utanför livmodern. Att föda mellan vecka 37+0 och fram till vecka 41+6 anses normalt.

Mitt i sommaren har jag fått stränga order om att inte dricka mer än EN KLUNK vatten åt gången, för att jag samlar på mig så mycket vätska! Nätterna har varit nästintill olidliga den senaste veckan, då det känts som att mina händer och fötter ska explodera! Mina "manshänder", som Patrick beskrev dem..! Nu är jag väldigt törstig! Så fort man inte får lov till något, är det det enda man tänker på! Lätt jobbigt. Således talar vi inte om vikten idag...

Sen fick jag även ett par insomningstabletter, för att se om de kan hjälpa mig få sova ordentligt snart! Just nu längtar jag tills jag har gjort kväll, borstat tänderna, krupit ner under täcket och svalt det där pillret! ZZZZZZZZZZZZZ! 

Bebisen har man inte kunnat missa idag! Det har sparkats ordentligt, den har rullat runt, fått min mage att peka och puta åt alla möjliga håll och om man mött mig under långpromenaden idag, hade man säkert kunnat se en vågrörelse under tröjan min på nån meters avstånd! Tyvärr, tjejer, som klämde allt vad ni hade igår kväll - det verkar finnas lite scenskräck i ungen! Ni får komma förbi på lite fika snart, så ska vi se om vi inte kan få bebisen att göra några konster!

I vecka 37 är medelkroppslängden 49 cm från hjässa till häl, vikt 3 kilo.


Våran andra bebis - Tilde - ser lika tillrufsad och trött ut som jag känner mig, så jag ska se om vi ska ta kvällspromenaden nu och göra en tidig-kväll!


image182

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela