Frida & Seth

Renoveringen har startat!

Publicerad 2007-06-03 17:29:34 i Frida W,

Vi fick igår in en ny ytterdörr på våran gamla baksida, eftersom vi tänkt "vända på hela huset". För att få en egen infart har vi tänkt till och nu gjort upp ett hål i fasaden och täppt till med en vit sprillas ytterdörr. Av vardagsrummet tar vi en bit och gör en ny hall. Nu återstår att lägga golv, få upp nya innerväggar och tapetsera. Hjälp med detta mottages gärna!



Alla dessa planer och ideér gör mig lätt stressad och det visade sig också på mitt blodtryck som jag var och kontrollerade igår hos barnmorskan. Det gäller för mig att våga släppa saker och passa på att vila, annars går värdena bara upp mer... Lättare sagt än gjort.

Idag har vi varit på Kåge marknaden och fyndat en takfläkt vid ett loppisbord. 150 kronor för ett svalare sovrum är ju inte fel i dessa varma dagar! Jag skulle även behöva fynda ett par svala kjolar, för det börjar vara lite för hett att gå i byxor. Nog för att jag inte gärna visar upp mina uppsvällda fötter, anklar och ben, men lite får man väl offra!


Kommentarer

Postat av: Anna igen

Publicerad 2007-06-05 03:01:50

Det kommer bli jättefint det där hörrudu. Tyvärr kan jag inte hjälpa till för tillfället men vet om att jag tänker på er när ni jobbar så ni svettas.

Postat av: Anna Who?

Publicerad 2007-06-08 16:43:39

FridaBeda en bra affär!

Postat av: Anna

Publicerad 2007-06-12 14:28:25

Jag vill se bilder!!!! Bilder!!!!1 Bilder!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela