Frida & Seth

Nu har vi nästan allt

Publicerad 2007-06-20 23:12:36 i Frida W,



Ikväll var det kalas i Ersmark! Vi bjöd på sju sorter, som sig bör, men ingen verkade våga äta ordentligt, så först till kvarn får av alla kakorna smaka!

Det anlände ett väldigt stort paket tillsammans med gästerna, som visade sig vara till mig! Ett skötbord som mina syskon med respektive snällt skruvade ihop! Nu ska här köpas in blöjor, tvättservetter, puder och oljor, så är vi redo att ta hand om bebisen! Min sambo hade i sitt stilla sinne trott att det ska gå åt ungefär tre blöjor om dan för nyfödda paltar, och det hade man ju kunnat önska när man börjar räkna på den månadskostnaden! När vi sa åt honom att tänka på hur det var att ha valp i början, och hur ofta man fick springa ut med henne, började han förstå att det kan handla om betydligt fler blöjbyten under ett dygn! Vi gick in på Konsum i Bureå i lördags för att köpa Up and Go-blöjor till våran hund som är i löpen (för att hon skulle kunna tillbringa dagen och kvällen med mina föräldrars hanhund när vi var borta), och vi insåg då att det är tur att man får barnbidraget!

Sen fick jag och min syrra varsin bok om "att välja namn", vilket satte igång en diskussion runt vilka namnförslag som cirkulerar, om släktnamn, vad man ska tänka på, vad vissa inte verkar tänka på och svårigheten om att kunna enas!  Jag ska läsa igenom boken ordentligt en annan dag, för att se om vi kommer på fler förslag, men just nu verkar Linn och Vidar ligga bra till för våran bebis! Det är nästan lite jobbigt att berätta vad man tänker i namnväg, för de-flesta-känner-nån-som-heter-så-och-den-personen-var-hemsk-eller-det-var-inte-bra-eller-bara-vad-fult-och-konstigt-eller-så-är-det-ett-jättebra-namn..på-nån-annan..! Ja, vad man ska våndas innan det är helt bestämt och namnet skrivs in i kyrkboken! Inte bara för ens egen skull, man måste ju också ta hänsyn till barnet, och om namnet de får kan leda till missgynnsamma smeknamn, glåpord och sånt... Det är viktigt att ta såna saker i beaktning när man ska välja åt nån annan. Jag menar, de föräldrar som satte sin pojk i skolbänken med dubbelnamnet Sam Lage kan ju inte ha funderat särskilt hårt!

År 2006 var de populäraste namnen för flickor; Emma, Maja, Julia, Agnes och Alva. På pojksidan fanns; Lukas, Oskar, William, Elias och Filip som de mest representerade namnen.  Linn hade plats 47 på namntoppen förra året, och Vidar plats 103.

Kommentarer

Postat av: Annapannacykelställ

Publicerad 2007-06-21 09:21:40

Fick du inge mer? Jag vill veta vad ni gav och vad du fick. Sånt tycker jag om att veta. Vet inte varför...
Jag kan nog tänka mig att vara med på krämfest den 11 juli. Risken finns att jag jobbar eftersom min semester är slut men jag har inte kollat mitt schema än. Det ordnar sig.
Annars har jag sovit jättegott inatt fast jag drömde att jag blev instängd på OBS! och vakterna kom. Fast de var lite mesiga och ville att vi allesammans skulle ta en fika i personalrummet. Jag som hade snattat hårklämmor inne på tjejtoan... Det låg i drivor på golvet nämligen. Nu ska vi se om jag orkar ut på en prommis eller om jag ska lägga mig och se film istället. Bara Gud och mitt undermedvetna vet.
Harebra! Äpple!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela