Frida & Seth

Fester och kalas

Publicerad 2007-06-20 12:47:32 i Frida W,

Idag är ingen vanlig dag, för det är Fridas födelsedag - hurra, hurra, hurra! Jag och min syrra fyller tjugosex år. Det ska hållas kalas här i afton, så jag håller på att fixa och städa det sista. Men nu har jag rast. För att berätta om helgen som var.

Det blev lite av en religiös helg, med hela två kyrkobesök för min del. I söndags åkte jag och Anna till Kusmark, för att lyssna på "våran" kör, som sjöng för att fira den kyrkans 75-årsdag. Senare under dagen skulle jag ha åkt in till stan för att "bruncha" med tjejerna, men det var nån/några som var lite trött och slut, så vi får väl ta en matbit under Festivalen i stället! Illamåendet kan ha nåt att göra med att det nu var "dagen efter"...

För lördagen var vigd åt Jessica och Jonas bröllop i Bureå. Det var så väldigt vackert och tårfyllt! Sätt mig i en kyrka, med fina ord och orgelmusik, och man kan ge sig den på att jag kommer att grina! Jag är så imponerad av brudparet att de lyckades få fram sina bröllopslöften och behålla sminket på!



Hela dagen var så där perfekt, i väder och i glada, rörda vänners lag! Festen hölls i Folkets hus, där de hade dukat jättefint, beställt otroligt god mat och bakat en jättefin tårta till bröllopsparet! Vi fick lära oss nya saker om de två, när familj och vänner drog upp episoder ur deras uppväxt och ungdom (oj, nu lät det som vi är 40!). Och lika svårt som i kyrkan var det att hålla masken och tårarna borta när de talade från hjärtat och lyckönskade brudparet! 

Vi sjöng snapsvisor, sånger om brudparet, med ljus i händerna, det sjöngs bra och dåligt, högt och svagt och brudgummen själv hade spelat in " Everything I do, I do it or you" i studio till sin brud! Mycket fint!

Som sagt, en mycket stämningsfull dag och kväll! Och grattis igen till herr och fru Möller! Håll till godo, här kommer lite mingelbilder!











 

Kommentarer

Postat av: MP

Publicerad 2007-06-20 17:34:00

hipp hurra för frida ida!! grattisgrattisgrattis

Postat av: Sara Ostkrok

Publicerad 2007-06-22 00:38:30

Grattis i efterskott gumman!
..Och ja det var ett helt underbart bröllop!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela