Frida & Seth

En vecka kvar...

Publicerad 2007-07-14 14:02:14 i Frida W,

Idag går vi in i den 40:e veckan! Det är sju dagar till beräknad förlossning, men jag trodde ett tag att allt skulle till att starta sent igår kväll! Jag började få lite onda känningar i magen när jag kvällsduschade, sen när jag la mig började bebisen tumla och sparka runt ordentligt i magen, den tog spjärn med fötterna upp mot revbenen och sen kändes det som att något borrade sig neråt mellan benen! Väldigt svårt att beskriva, men det var lite overkligt, spännande, irriterande och ont! Jag började skriva upp tiderna på det jag tänkte kunde vara värkar, 23.38, 23.48, lite ovisst om 23.58... men sen inget mer. Bebisen hade fortfarande fullt sjå i magen ett bra tag till, men det onda var borta och med det också tanken på en veckas för tidig förlossning...

Jag har gått upp på toaletten antagligen 10-15 gånger mellan halv elva igår kväll och halv ett idag, då jag steg in i duschen igen. Jag tror att jag sov en längre stund från halv sex i morse. Klockan elva hämtade jag upp frukost till sängen oh tvingade mig själv att ligga kvar ett tag till, bara för att kroppen ska få vila i alla fall. Mina sovtimmar räntar inte bra dessa dagar!

Frågan är nu vad vi ska fördriva tiden med resten av dagen. Erika undrade för ett par timmar sen om jag skulle med på loppisrunda i Kusmark och Hebbersliden, och det vill jag ju så klart, men inte just då när jag fortfarande hade "sovmorgon". Fast än finns det ju tid för en tripp! Eller så kanske man ska dra till Byske marknaden, där Sara och Lotta spenderade lite tid igår... Det lät så gott med polkagrisar direkt från godisfabriken! Och sen ville jag ju gärna få klippa gräset igen i helgen. När man planerar att INGET GÖRA en dag, dyker det upp så mycket att välja på..! Och en annan dag, när man är uttråkad till max, har man typ inga roliga val!

Det är ömsom sol, ömsom små regnskurar och hela tiden väldigt kvavt ute, så egentligen orkar man väl inte så mycket, man hinner i alla fall inte så mycket innan svetten lackar och porlar sig i panna och nacke..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela