Frida & Seth

9 dagar kvar...

Publicerad 2007-07-12 18:58:48 i Frida W,

Inatt kunde jag inte sova. Jag har fått liksom en reumatisk värk i alla leder, mest i fingrar och tår. Ingenting fungerade för att få mig att sova gott. Inte förrän klockan hade hunnit bli typ sju i morse. Jag försökte se tv, räkna får, läsa en bok, rulla från sida till sida (vilket i och för sig jag själv också förstår inte är det smidigaste sättet för mig att somna, med alla stön, stånk, aj, phu..!) och vid femtiden då min sambo steg upp för att åka till jobbet åt jag också en liten frukost eftersom jag var så hemskt hungrig. Det måste ha berott på att jag var vaken hela natten..!

Vid lunchtid hade jag varit uppe en timme för att gå ut med hunden och äta frukost igen. Då kom min storasyrra och hjälpte mig med att sätta nytt tyg på vaggan som jag har fått hämta från mamma. Det är en gammal tvättkorg med hjul och madrass, som bebisen ska få ligga i när vi är på nedervåningen. I den har många i familjen sovit i sina väldigt unga dagar, min egen mamma, mina syskon och jag själv och kusiner och så där. Det är tur att min syrra är snäll och kånkar hit sin symaskin, när jag inte alls äger nån och knappt inte skulle veta hur man använder en heller!

Sen tog jag och Tilde en lite längre promenad runt i Kåge innan vi handlade på Ica. Det var ju riktigt varmt att strosa runt och titta på hus och folk. Trots de tråkiga molnen så känns prommisen som dagens höjdpunkt.

När jag kom hem och skulle duscha efter middagen (Bullens pilsnerkorv) upptäckte jag att jag gått runt samhället i Kåge med min bh ut och in hela dan! Hur tänkte jag när jag klädde på mig egentligen? Jag tyckte väl att dan fortlöpt alldeles för bra, för att ha sovit så lite..!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-07-12 19:27:20

men du är ju bara för rolig! haha! Fast jag hoppas att du hade en tröja på dig också. Det lät som att du bara hade BH på dig =)

Postat av: Jeanette Johansson

Publicerad 2007-07-13 06:45:25

Usch, vilka minnen du väckte till liv, det kändes som det var igår man var som en strandad valross (fast med den här takten av grillat å ingen motion så är man väl där snart igen) hoppas allt är bra med dej , du är saknad här på jobbet. har du tråkigt nån dag så går jag på semester 1/8 i 3v, hör av dej, det vore jättekul, kram jea
ps. man behöver alltid nån som man gnälla till, gubben förstår som inte riktigt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela