Frida & Seth

6 dagar över tiden...

Publicerad 2007-07-27 23:22:29 i Frida W,

Vi hade besök idag av lille Hannes (1 ½ år), som tyckte att våran skottkärra var ett kul redskap. Hans mamma tyckte hon hade gjort ett dåligt val i morse när hon klädde sin son i vit t-shirt och kom hit till oss, som har både en stor jord- och sandhög mitt på gården..! Hannes klättrade uppför dessa "Everest´s", knuffade skottkärran fram och tillbaka på tomten, föll då och då (men upp som en sol lika fort) i jorden, försökte få igång gräsklipparen, åt goda kakor som jag bakat och kollade läget i höggräset tvärs över vägen! Man kan verkligen sitta en hel dag och se på vad de små liven hittar på!

Tänk att efter nästa sommar är det min unge som ska jagas runt och hållas koll på!

Våra grannars son fick ju barn (en dag tidigt) för en dryg vecka sen, och jag frågade idag vad han skulle heta. "Theo", svarade Arne, "och din pojke då"? Detta är den grannen jag skrev om förut som sa sig veta könet på vår bebis, och som aldrig haft fel... Han har ju inte velat berätta för oss tidigare, fast vi bett honom, men nu sa han det till slut... Kanske är det då väldigt nära förlossningen... Undrar om han har rätt...

Idag har jag laddat för "hemmaigångsättning" genom att hämta ut bilbarnstolen från Barnens Hus (ifall det var den delen av boandet som fattades), ätit kryddstark mat, druckit en lättöl (som nog allt påverkade min skalle lite), gått promenader och gått upp och ner i trappan här hemma ett tag. Fast Patrick har velat stoppa mina försök, eftersom han sov så dåligt inatt! Aah, nu är det inte läge att vilja fördröja det hela!

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2007-07-28 06:29:58

Vilken envis liten bäbis det var du hade där inne..
Undrar vem den får det av?
Det verkar bli ett aug. bäsebarn du har i kistan, jag vet inte alls hur man får igång ett barns exit, men jag antar att du styr upp det på bästa möjliga sätt!
Sen så kan jag alltid komma och ge dina stackars axlar en liten massage, jag lovar att jag alltid ställer upp :)
Ha en skön dag gumman!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela