Frida & Seth

3 dagar kvar...

Publicerad 2007-07-18 20:59:41 i Frida W,

Snart har denna onsdag gått också, och ännu en mormors förutspådda förlossningsdag har strax gått om intet... Och jag som trodde att man skulle kunna lita på gamla människors livsvisedom!

Uuääh! Tilde har åkt ut till mamma och pappas stuga! Det känns jätteskumt. Jag har nu inte en anledning till att gå utanför dörren på hela dan imorgon (om det inte skulle vara för att hämta hem henne igen!). Men allvarligt talat, jag hoppas nu på att det ska bli sova av imorgon, så att vi kan get this show on the road snart! En riktig sån tonårs-sovning hoppas jag på, som sträcker sig till två-tre-tiden på eftermiddagen! Fatta vad avis min sambo ska bli om han hittar mig snarkandes när han jobbat klart sina åtta timmar näst sista dagen innan semestern!

image217

Vi var och åt jättegod rabarberkräm hos mormor idag, jag och min mamma, och då frågade min mor om jag hade lite sammandragningar... Hon såg alltså över bordet hur min mage spände sig till en stenhård boll! Det var riktigt häftigt att känna hur allt drog ihop sig och jag trodde nästan att det skulle låta lite metalligt eller träigt om jag knackade lätt på magen! Men det var ingen smärta involverad, så än har mina värkar inte kommit igång på riktigt. Nu har jag ändå känt av förvärkar och sammandragningar ett bra tag tycker jag, men de går alltid tyvärr över!

Hur vet man om det är förvärkar eller riktiga värkar?
Ibland kan man få så kraftiga förvärkar att man tror att det är förlossningsvärkar, men värkar som försvinner när man reser sig upp är i regel förvärkar. Man kan också prova att ta en dusch eller göra något annat avslappnande - går värken över är det antagligen bara förvärkar. Regelbundna förvärkar kan dock vara ett tecken på att förlossningen är nära.


Våra grannars son fick barn igår, en dag för tidigt! Vi tyckte väl att vi kände igen den lite smått slarvigt parkerade bilen utanför BB när vi var på barnmorskebesöket..! Hon sa annars, hon barnmorskan, att det hade varit en lugn start på veckan på förlossningen, trots att det är runt 90 stycken beräknade födslar nu i juli här i Skellefteå! Så för att få bästa service vore det läge att åka in snarast då?

image218

Anna! Som vi pratat om tidigare har du första tjing på denna tv eftersom vi köpt en ny! Är du intresserad så finns den att hämta hos Almas föräldrar på Ersmarksvägen! Den är din för en hunka! 32 tum... Yes?

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-07-18 22:33:28

Jag vill lätt ha den. Give it to me baby, aha aha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela