Frida & Seth

Vecka 14

Publicerad 2007-01-17 16:07:23 i Frida W,

Jag bör känna mig mindre trött än i början av graviditeten för nu har jag kommit till graviditetens andra tredjedel, och många av besvären från första tiden försvinner. Det är mycket möjligt att jag börjar må fantastiskt bra! (Hoppas, hoppas...) Äntligen ser jag gravid ut!

Mitt barn är nu 12 veckor gammalt och 8-9 cm långt från huvud till stjärt. Vikten är nästan 25g. Fostret växer nu mycket snabbt och de inre organen mognar. Barnet kan böja och vrida på handlederna, händer, fingrar, ben, knän och tår.

Nervsystemet har börjat fungera. Ögonlock och naglar fortsätter att utvecklas. Ögonbryn börjar framträda på barnet och det börjar växa hår på huvudet. Nu går det att höra barnets hjärta med ett ultraljudsinstrument. Vi ska på ultraljudsundersökning i mitten på februari.

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-01-24 15:43:30

Lovar du att jag får hålla ungen massor när den kommer ut? Jag längtar sååå!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela