Frida & Seth

Det var en SAAB, en ren och en smitare...

Publicerad 2007-01-30 14:29:37 i Frida W,

Igår eftermiddag körde jag på en ren. Jag var på väg in till stan från Kåge, då jag fick se en lång bilkaravan som körde väldigt sakta i motsatt riktning. Jag funderade för mig själv vad som hänt där... Då ser jag plötsligt en ren som är på väg över min körbana, den har alltså hunnit över norrgående vägbana, ner och upp igen ur diket som delar de två körriktningarna och kommit upp för att fortsätta upp i skogen på min högra sida. Jag hann inte tänka, förberedde mig bara på en jättesmäll, men döm av min förvåning då endast en ljudlig duns hörs och jag fortsätter rakt fram i min Saab mot Skellefteå..! Här måste jag rätta mig själv. Igår eftermiddag gick en ren rakt in i min sidospegel på E4an. Chockad fortsatte jag bara köra efter smällen, hade ingen aning om vad som hänt med renen. Jag glömde alla "att-göra-steg-efter-en-renolycka" och fortsatte framåt och stannade inte förrän jag kom till OK, Solbacken. Där ringde jag polisen. Tydligen var det inte bara jag som råkat ut för vilsna renar på vägen. Ett flertal olyckor rapporterades under samma eftermiddag, på samma ställe. "Totalt dog sju renar, varav en var så svårt skadad att den fick avlivas av polispatrull på platsen." Kanske var det min olycksren? Jag kunde för min egen del lyckligtvis konstatera att renen bara tagit med sig sidospegeln i fallet och lämnat en stor blodfläck på framlyktan, annars var Saaben helt ok. En sån här gång är man nu glad att man inte snålade på försäkringspremien. Ingen självrisk.

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-01-31 10:12:39

Grattis! Ta beslag på den, gört! Det vore roligt om det kom upp lite mer inlägg här och du är the right person for this job.

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-01-31 10:14:24

Men herregud! Det låter ju jättehemskt. Kände du adrenalinet krypa i benen?

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-01-31 10:17:54

Jo, det heter nog "att lägga beslag" på nåt. Hur mår magen då?

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-01-31 10:30:11

Jag ska strax fara på stan och sen på skolan. Känner mig inte upplagd det minsta för att sitta där. Helst vill jag göra nåt kreativt. Typ brodera =)

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-01-31 13:29:57

Shit ballubas skulle man kunna säga alltså. Kan du ha dina bh:ar då?
Tänk om det blir två pluttar! Det blir ju perfekt. Då kan jag ALLTID hålla i en medans du byter och matar den andra. En till mig och en till dig.

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-01-31 13:32:47

Ja du måste vara stark men lova att släppa ut lite här och där. Annars kommer det se ut som du får femlingar kanske =)Du borde skrika i en hel minut nångång när du är ensam hemma. Det kan nog vara skönt. Ring inte mig då du skriker..

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-01-31 18:18:25

Föresten så försökte jag ringa dig igårkväll men det var upptaget aslänge, sen åt jag och sen var klockan sent.. Bara så du vet

Postat av: Anna

Publicerad 2007-02-06 14:00:58

Kom igen Frid. Jag vill läsa mer!

Postat av: Anna

Publicerad 2007-02-06 14:01:19

Kom igen ni andra också! Jag vill läsa om alla ni.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela