Frida & Seth

Ica-tanten

Publicerad 2007-02-10 17:17:58 i Frida W,

Idag var jag på Ica och köpte minisemlor till Anna som fyller år idag. I kassan stod en tant efter mig som ställt sin kundkorg över de andra i stapeln, så jag kunde inte ställa ner min korg som jag nu plockat ur på varor. Big deal, liksom. När kassörskan låter läsken och mina semlor passera kassa-blipen känner jag små knackningar på min axel. Jag tittar bak och tanten som står där säger: "Du, man ska ställa bort korgen efter sig." "Javisst, men nu har du din korg i vägen så..." replikerar jag. Då pekar tanten på en ny stapel korgar alldeles bakom. "Där då?" Triumerande. "Javisst, men det är av en annan sort" (den  nya sorten som man drar efter sig på golvet), svarar jag, "så min korg passar inte där." Sen vänder jag mig irriterat mot kassan igen för att få betala, men kan inte låta bli att sätta in dödsstöten på samtalet... "Så det är ditt fel." Min syster som var med mig tyckte att jag betedde mig hemskt åt, men jag måste erkänna att det var sweet! WINNER!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-02-12 23:01:17

HAHAHAHA härligt Frid. Jag visste inte riktigt alla svängar i historien, därav bristen på inlägg från min sida.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela