Frida & Seth

Tretton dagar kvar till jul...

Publicerad 2007-12-11 22:22:33 i Frida W,

Thessan har blivit mamma! Ännu en av kompisarna har blivit förälder! Den blev en liten pojke som föddes in i deras familj! Det är bara ett par timmar sen nu han kom ut, fast hon ringde redan igår afton hit till mig för att höra sig för om det kunde vara värkarna som satt igång, om det var det hon kände... Hon väntade under de sista dagarna med spänning på något tecken som skulle visa att det var på gång, och nu är väntan äntligen över! 
                                             
                                                                          GRATTIS MOR THERESE!

                                             image605                        image606

Själva har vi varit i kyrkan idag, och lyssnat till ett luciatåg och pratat med de andra mammorna och bebisarna. Det börjar närma sig jul, jag känner det på mig! Och för att få lite extra julstämning ska jag gå i kyrkan i Kåge på lördag för att lyssna på kören jag är med i och deras "Julton". Anna sjunger solo, tror jag, så det ska bli jättemysigt att höra!

                           
                     

Anna kom förbi idag och hälsade på! Det var ett tag sen, så det var jättekul! Det tyckte Seth också! Se bara!

            

Ikväll var vi även bjudna till jobbet i Kåge, där jag förhoppningsvis ska  få börja om att jobba om nån månad! Jeanette och Malin arbetade och bjöd på citronmunkar och kaffe! Seth och Tilde förgyllde kvällen för alla närvarande med skratt, pussar och bus!

Sen kan jag glatt meddela att Seth druckit sin andra flaska med ersättning nu ikväll! Det går framåt! Efter att vi kom hem från Kåge gjorde jag iordning flaskan med lite socker i igen, och gav honom den medans han låg under sitt baby-gym. Det gick hur bra som helst för honom att få i sig det, och jag var både förvånad och lättad. Han kan! När allt var uppdrucket grabbade han tag i min hand och började suga på den också, så jag skyndade mig att koka mer vatten till en ny omgång, och ta mig tusan, han drack nästan halva den flaskan också! Det gäller att smida medans järnet är varmt!
                     image608
                                                              Seth har varit pepparkaksgubbe hela dan!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-12-12 07:42:38

hahah!! råsnygga bilder =) Speciellt på tokan i sängen =)

Postat av: Anna S

Publicerad 2007-12-12 17:28:03

så sött kort av Seth i pepparkaksdräkten

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela