Frida & Seth

Sex dagar kvar till jul...

Publicerad 2007-12-18 22:41:47 i Frida W,

JULKLAPPSLEKEN

image617

Tanken är att vi ska leka en lek på julafton. Det handlar om julklappsleken. Denna lek introducerades för mig förra året, då jag och mina jobbarkompisar träffades innan jul och åt god mat tillsammans. Till denna kväll hade vi alla köpt tre julklappar var, en för 20, en för 30 och en för 50 kronor.

Spelet börjar med att en tärning går laget runt och den som får en etta eller en sexa får välja ett paket i högen. När alla paket är upplockade, öppnar man dem och tittar noga på vad de innehöll. Kanske blir man lite sugen på att få åka hem med den där porslinstomten eller vinflaskan...

Nu startar hetsjakten på klapparna!

image618

Tärningen slås igen av alla, en efter en medans tiden tickar! Till exempel en äggklocka ställs på valfria minuter, och det gäller att hinna få slå tärningen så många gånger som möjligt, för att ha chansen att kamma hem så många paket som möjligt innan tiden tar slut! Får man en sexa får man välja valfritt paket av någon annan vid bordet, slår någon en tvåa ska alla skicka ett paket ett steg till vänster. På så vis kan man missa paketet man verkligen satsat på, förlora allt man har, få nöja sig med endast en tandborste eller vinna alltihopa!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2007-12-18 23:51:10

Tack! Presentleken är ju jättekul, vi brukar leka den i stugan och då köper vi massa saker från 10:- korgar och slår in :-).

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-12-19 21:24:03

Hej! Flåt att jag tryckte bort dig, vi var i ske-hamn med jobbet och kollade på julshowen. Jag höll som bäst på att trixa mig runt med en rulle när du ringde och nu är jag påväg i säng strax så nu orkar jag inte ringa...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela