Frida & Seth

Om musiken...

Publicerad 2007-12-04 20:47:37 i Frida W,

                                                                            image586

"Små barn älskar att lyssna på musik. Det behöver inte vara småbarnsmusik, ditt lilla barn tycker förmodligen om samma sorts musik som du, speciellt om det innebär att ni får tillbringa en lekfull stund tillsammans."

I bilen lyssnar jag just nu på en skiva med kärlekssånger till barn som Ana Banana har bränt ut till mig. Däribland finns låtar som "Kan jag få skänka dig en ton", "Handens fem fingar" och "Bro över mörka vatten", som jag skrålar till bakom ratten fram och tillbaka till stan eller till Kåge när vi ska handla på Ica. Jag sjunger högt och inte särskilt bra, men jag har ju läst att det är bra om man sjunger för sitt barn i den här åldern. Men Seth, som sitter där bak i bilbarnsstolen tänker säkert att "nån måtta får det väl vara"! Fast han är tyst i alla fall och så länge jag inte hör några högljudda klagomål från honom så fortsätter jag sjunga i bilen.

När jag var gravid sjöng jag ibland i duschen, och jag minns speciellt en gång när jag prövade ta ton till "Somewhere over the rainbow", vilket såklart verkar som en dumdristig låt att försöka sig på med min röst, men jag var ensam hemma och hade läst att det var bra om man sjöng för bebisen i magen. Efter de första raderna började det sparka ordentligt i magen, och jag vet inte hur jag skulle tolka det..? Jag strök sedan den sången från min repertoar i alla fall...
                 image588
                                                                          "La, la, la, la, laaaaa"!

Igår sjöng jag för Seth igen, med honom ståendes på min mage, "Bä, bä, vita lamm, har du någe hull"..? Och jag måste ha låtit rätt bra eller så så jag bara helkul ut för han skrattade så han kiknade! Skoj!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-12-04 22:36:51

Har han fått en sån där hoppgunga? En sån skulle jag vilja ha själv..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela