Frida & Seth

Fem dagar kvar till jul...

Publicerad 2007-12-19 22:19:19 i Frida W,

Det är stilla lugnt i huset, nu när Seth sover i sin säng och det börjar vara dags för mig också att lägga mig för att orka stiga upp med tuppen imorgon bitti. "Kuckeli-kuuuu, klockan är sjuuuu"! Sonen har börjat ha morgon nu denna hutlöst tidiga timma! Men två timmar senare, efter frukost, morgon-tv och lite bus, så sover han gärna en timma till eller så, och då är det härligt att själv passa på att vila bredvid honom i våran säng! Mysigt och välbehövligt!

Jag kan nu även meddela att flaskan är fullständigt accepterad nu, vilken tid som helst på dygnet. Jag prövade till och med att ge honom ersättningen mitt i natten, och det gillades! Nu börjar vi om igen med smakportioner med mer fast konsistens, som gröt, potatis och morotspuré! Han kanske överraskar och börjar äta det med god aptit snart också!

Det slog mig att det bara är fem dar kvar till jul! I helgen ska all mat inhandlas, och vi har fortfarande inte bestämt vem som ska komma med vad till julbordet. Fast Josse har ju i och för sig redan varit förbi med prinskorv och Bregott - hennes måste på julafton!

Det är nog dags att likt Jottan och Sara börja skriva listor på allt som ska hinnas med innan måndag! Det skulle väl kunna handla om att hinna städa, torka golv, baka lite, fixa fler bestick och duka fint, slå in julklappar, skotta fram fler parkeringsplatser, sanda uppfarten, lämna ut julkorten, pynta och komma i julstämning! Jag ska jobba på min lista.

God natt!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-12-20 06:56:30

Tjabba! Det är än så länge bara du, jag och Beccan som är klara. Fast jag jobbar på lördag till kl 15 så det blir en krånglig dag för mig.

Men det beror litegrann på när vi kan låna köket också, om det ens GÅR att låna. Det kan ju redan vara paxat...

Men jag tror nog att Lollo vill hänga på också. Det finns ingen anledning till motsatsen.

Jag hoppas på söndag dag. Typ från kl 10-11 nångång. Då är jag ledig och söndagar är ändå alltid så tråkiga...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela