Frida & Seth

Två veckor gammal...

Publicerad 2007-08-13 22:40:22 i Frida W,

image240

Att två veckor kan gå så fort! Blev lite smått överraskad när jag såg dagens datum på min mobil och det redan gått fjorton dar sen Seth föddes!

Det känns knappt som vi lämnat sängen alls dessa veckor, men vi har faktiskt färdats mer nu än före födseln! Vi har shoppat lite, hälsat på släkt och vänner - vilka också har hunnt hälsa på hemma hos oss - varit ute med hunden och "spermatrucken" här runt byn och kollat på ny kyl/frys bla. Igår efter lunch var första dagen som jag själv passade på att sova när han sov (ja, jag vet att det var på tiden!), och det blev en riktig komasovning i en timme (som kändes som sju) och jag känner att jag inte riktigt vaknat än...

Idag återupptogs ombyggnationerna här hemma efter en tids "semester", och Patrick har jobbat hela dagen nere i vardagsrummet, och han räknar med att ha ett golv att gå på där imorgon! Det känns jättekul att få inreda hallen/vardagsummet på nån vecka nu när det närmar sig hösten och alla tända ljus och mysiga hemmakvällar och att krypa upp i soffan med bebisen och kramas med karln sin och bara ha mycket nytt runt omkring sig..! 

På tal om nytt så kan jag här visa er hur det nu ser ut på Morö Backe sen min syrra började riva ner och renovera huset! Det blir väldigt öppet och ljust!



Tänk, för två veckor sen började mina värkar göra sig märkvärdiga och oss blivande föräldrar mer och mer beredda på att åka ner till BB... Nu ska nog Seth sova en fyra timmar (?), innan nästa amning. Sen somnar han om till sex-tiden ungefär och är hungrig igen. Vi har sen ett par mysiga morgontimmar och kan ligga och dra oss fram till elva vissa dagar! Det är skönt att hela familjen är glá i att sova ut! Fast rutinerna kan ju ändras fort igen!

Så jag måste nog också lägga mig och försöka sova lite jag med!


Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-08-14 20:10:25

Wonderfullt! Men shit va mycke dom bygger om på moröbacke. Det kommer ju att bli ascoolt när det är klart. Säg till om du ska dit nån dag. Jag hänger gärna på.

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-08-16 00:27:25

Psst! Thessan berättade idag att hon har köpt en likadan body, som Seth har på kortet, till sin lilla skrutt som inte kommit än. Lika smak ni har!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela