Frida & Seth

5 dygn gammal...

Publicerad 2007-08-05 13:32:53 i Frida W,

image233

Vi har bott i sängen alla fyra nu i helgen! Supermysigt! Så här kan man ju alltid få ha det! Det känns jättebra att det är sommar och att Patrick tar ut sin semester nu, så vi får rå om varann så mycket som möjligt!
 
Lillgubbens dygnsrytm ser just nu ut så här;
han börjar sin mat-period klockan 23.00, då han äter varje timme fram till 06.00 då han slocknar i tre timmar och jag passar på att sova ordentligt. Klockan 09.00 äter han igen och är vaken i två timmar, då han äter en gång till och vi ligger sen och tittar på varann, pussar och gosar och sen somnar han om igen. Vi får se hur det ser ut idag, men de andra dagarna har han sovit som en stock heela dagarna bortsett från lite mer mat och blöjbyten. Igår var Patricks mamma och pappa här och då fick de se hans ögon lite och höra hans bröööl i blöjan, men annars hade han inga långa vakenperioder före hans natt-mat-maraton!

Själv tog jag första promenaden med Tilde igår kväll. Jag har lite svårt att gå och att hålla ett snabbt tempo, men hon verkade nöjd med att hinna nosa på alla blommorna!

Min byst har växt till sig odentligt sen mjölken började rinna till. Från början tyckte jag att det såg så roligt ut att brösten nästan var lika stora som hans huvud, men nu efter vi kom hem är det så kul att de är dubbelt så stora som hans huvud! De är väldigt spända och onda, och jag måste nog gå och köpa ny bh redan. Plus en massa nya långa linnen och tröjor. För trots att magen försvinner mer och mer för varje dag, så är det nu bysten som gör att mina kläder inte riktigt räcker ända ner!

Magen ja... När våra familjer var och hälsade på på BB i tisdags hade vi lite kul åt att jag och min syrra då hade lika stora magar! Om jag skulle ha träffat på nån de senaste dagarna, som jag inte sett på typ ett år, skulle den personen nog gratulerat till mina kommande månader som gravid..!

Nu är mina ben smala som stickor! Det är lika kul att duscha för varje gång och kika ner på mina anklar, knän och lår! Ja, okej, jag jämför med de senaste veckorna och månaderna, men jisses så mycket som försvunnit av svullnaden av att vara med barn!

image235

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2007-08-05 19:25:05

hejsan! Jag kikar in och hälsar GRATTIS till det lille underverket! Passa på att ta det lugnt och bara göra det absolut viktigaste hemma. Denna period kommer ju aldrig tillbaka.

Postat av: Sara snart hemma igen..

Publicerad 2007-08-31 09:09:09

Han ar ju hur sot som helst :)
Grattis annu en gang!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela