Frida & Seth

Jag har varit på klassresa

Publicerad 2006-10-08 21:20:24 i Frida W,

jag har vart där.

Buss i tio dagar.
Vi besökte bland annat denna by. När tidvattnet kom varskoddes turisterna om att de var tvungna att flytta sina fordon från parkeringsplatsen om de inte skulle bli översvämmade.
Byggnaden i toppen var ett kloster och det gjorde mig snudd på religiös.
Annars var det mest vin, sprit och matsundervisning. Jag har satt i mig ostron, musslor, minst två glas vin per dag och tjackat massa lagrad calvados.
Croissanter. Confiture.
L´art de vivre. (ida, det är här du kommer in med nya förbättrade stavningsförslag)
Je vous embrasse.

Annika

Kommentarer

Postat av: idan

Publicerad 2006-10-08 22:43:47

det är så jävla fint på mont saint michel att man blir religiös av att vara där! (ursäkta svordomen, där ser man direkt att effekten inte satt i särskilt länge) den vidunderliga tystnaden, de långsträckta stränderna som man ser från toppen och förundran över det enorma bygget av en by och ett kloster ute på denna lilla, lilla ö är hänryckande. Lyckliga du som nyligen fått vara där. det påminner mig om att jag vill tillbaka!

och stavningen din är det inte några fel på. C'est parfait, comme toi!

Postat av: vad är matsundervisning?

Publicerad 2006-10-08 22:45:19

är det en särskild mats kurs?

Postat av: annika

Publicerad 2006-10-09 21:05:36

OK. min franska stavning är bra. Inte den svenska. Jag ville ju så klart skriva MAT-undervisning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela